Czym jest CEIDG i dlaczego jest świetnym narzędziem, by zwiększyć skuteczność e-marketingu

Marketingowe bazy danych, stanowiące podstawę realizacji kampanii reklamowych i umożliwiające bezpośrednie dotarcie z przekazem do klienta, tworzone są w oparciu o informacje pochodzące z różnych źródeł. W większości przypadków są to jawne rejestry publicznych instytucji. Jednym z narzędzi wykorzystywanych do tworzenia baz danych firm jest CEIDG. Co to za ewidencja i jakie daje możliwości?

Rejestr CEIDG. Co to takiego?

CEIDG to skrót od określenia „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej”. Jak sama nazwa wskazuje, to narzędzie działające w ramach elektronicznego rejestru obsługiwanego przez ministerstwo właściwe do spraw gospodarczych służy do zbierania i publikacji danych dotyczących osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą. Głównym celem CEIDG jest ułatwienie przedsiębiorcom dokonywania działań związanych z rejestracją, zmianą danych, zawieszeniem, wznowieniem czy zakończeniem działalności. Korzystając z tego rozwiązania, możemy jednak również zapoznać się z informacjami na temat firm, które już istnieją lub dopiero co zostały założone. Jakie dokładnie dane gromadzone są w CEIDG?

To przede wszystkim podstawowe informacje dotyczące nazwy podmiotu gospodarczego oraz imienia i nazwiska przedsiębiorcy. – Odpowiada ekspert reprezentujący portal PanoramaDanych. – Ponadto można tam również znaleźć adres siedziby firmy oraz dane kontaktowe, w tym e-mail i numer telefonu.

Upublicznienie powyższych danych w jawnym rejestrze ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa obrotu prawnego i umożliwienie weryfikacji wiarygodności, np. w przypadku współpracy biznesowej. Jak się jednak okazuje, to nie jedyne zastosowanie CEIDG.

Jak wykorzystać CEIDG w marketingu?

Informacje dotyczące aktywnych podmiotów gospodarczych stanowią wartościowe źródło wiedzy, które może okazać się nieocenione w szeroko pojętym marketingu, zwłaszcza w jego formach bezpośrednich oraz interaktywnych. Dane kontaktowe wywodzące się z publicznej ewidencji mogą znaleźć zastosowanie np. w telemarketingu oraz mailingu, umożliwiając dotarcie do określonej grupy docelowej. To doskonałe narzędzie pozwalające na tworzenie marketingowych baz danych, np. mailingowych. Szczególnie cenne mogą okazać się informacje pochodzące z CEIDG o nowo powstających firmach, które wykazują znaczny potencjał zakupowy i mają duże zapotrzebowanie na produkty oraz usługi z różnych sektorów. Warto przy tym korzystać z gotowych baz klientów tworzonych na podstawie nie tylko CEIDG, ale też np. KRS czy REGON, które umożliwiają segmentację i profilowanie informacji. Pamiętajmy, aby baza, z której korzystamy, powstawała legalnie i z zachowaniem akceptacji osób, których dane dotyczą, a do tego podlegała regularnej weryfikacji oraz aktualizacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imie