Jedną z najbardziej lubianych przez Polaków marek aut jest Ford. Samochody używane sygnowane logo tego amerykańskiego koncernu są poszukiwane przez rodzimych kierowców – szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się Ford Fiesta VII zaliczany do grona najlepszych aut miejskich w Europie.
Siódma generacja Fiesty po raz pierwszy zaprezentowana została w siedzibie europejskiego oddziału Forda w Kolonii w 2016 r. Do produkcji weszła natomiast w 2017 r. Okazała się sporym zaskoczeniem, ale w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu. Uwagę w pierwszej kolejności przykuła odważna stylistyka, lecz nie obeszło się też – w porównaniu z poprzednią generacją – bez rewolucji w środku.
Ford Fiesta VII – smukłe nadwozie ze sportowym sznytem
Fiesta to jeden z flagowych modeli, które w swojej ofercie posiada Ford. Używane „siódemki” cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem z wielu powodów, m.in. ze względu na atrakcyjny wygląd. Fiesta VII to auto zupełnie inne niż Fiesta VI. Dostało całkowicie inne nadwozie, a miejsce prostej karoserii pojawiły się nowoczesne przetłoczenia o dynamicznym zacięciu. Dzięki temu samochód zyskał charakter nawiązujący do sportowego designu. Przednie światła przypominają stylistycznie światła z Mondeo, a linię bocznych okien ładnie poprowadzono ku górze.
Ford Fiesta VII – wnętrze i silniki
Przestronne wnętrze oraz szeroka gama jednostek napędowych to kolejne przesłanki, dla których opłaca się zainwestować w omawianego Forda. Używany Ford Fiesta VII zapewnia wysoki komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Prowadzący ma do dyspozycji futurystyczny kokpit odznaczający się opływowym kształtem. Na plus należy także zaliczyć lepsze jakościowo materiały aniżeli w poprzednich generacjach Fiesty. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to są to dostępne w paru wariantach 4 silniki benzynowe i 2 diesle – bardziej ekonomiczne pod kątem zużycia paliwa są diesle (4,1 l/100 km). Jak przekonują doradcy serwisowi UJN (Używane Jak Nowe), Fiesta VII ma bardzo mało słabych punktów.