Strona główna Aktualności Influencerzy modowi to nie tylko kobiety. Nowy raport o trendsetterach.

Influencerzy modowi to nie tylko kobiety. Nowy raport o trendsetterach.

Influencerzy, często we współpracy z markami, rozpalają modową pasję tysięcy obserwatorów. Prezentują looki, dzielą się opiniami na temat nowych kolekcji, zdają relacje z pokazów i eventów. Wiele z nich sprzedaje także odzież i akcesoria pod szyldami autorskich brandów. GaleriaMarek.pl w swoim najnowszym raporcie analizuje różne elementy ich działalności.

Gdzie mieszkają influencerzy

GaleriaMarek.pl przeanalizowała profile 111 influencerów modowych, 37 865 postów i 13 821 komentarzy. Uwzględnione dane dotyczyły 2019 roku. Twórców podzielono na cztery grupy: Tytanów (ponad 200 tys. obserwatorów na Instagramie), Osobowości Social Media (od 50 tys. do 200 tys. obserwatorów), Mikroinfluencerów (od 15 tys. do 50 tys. obserwatorów) oraz Wschodzące Gwiazdy (mniej niż 15 tys. obserwatorów).

Wśród analizowanych profilów, znalazło się 19 prowadzonych przez mężczyzn. Faceci będący na bieżąco z najnowszymi trendami mogą się pochwalić bazą przeszło miliona obserwatorów, którą w ostatnim roku zasiliło ponad 119 tys. nowych fanów.

Modowi influencerzy pod lupą

Tytani polskiego Instagrama to m.in. Sebastian Chłodnicki i Radek Pestka – ich konta śledzi łącznie ponad 500 tys. użytkowników. O tym, jak dużą sympatią cieszą się influencerzy modowi wśród swoich odbiorców, świadczą najczęściej pojawiające się pod wpisami emotikony: 😍🔥❤️.

Swoim modowym pasjom w sieci dają upust nie tylko modele i styliści. Warto zwrócić uwagę na przykład na wrocławskiego biznesmena Jakuba Roskosza, specjalistę od eleganckiego, ale przy tym wygodnego looku. Najlepiej ubranym polskim strażakiem może być zaś Stanisław Świerk, który na swoim profilu udostępnia nie tylko wyszukane stylizacje, ale też inspiracje do wykorzystania przy codziennych treningach.

Znaczący wpływ na rozbudzenie modowej świadomości wśród Polaków ma także Michał Kędziora,  znany szerzej jako Mr. Vintage. W Polsce to właśnie on jest jednym z „teoretyków” eleganckiego stylu na co dzień.

Co piąty modowy instagramer, którego obserwuje ponad 15 tys. osób, posiada własny sklep z odzieżą lub akcesoriami modowymi. Autorskie linie odzieży pod marką Balloon prezentuje m.in. streetwearowiec Maks Behr.

Gdzie obecni są influencerzy

Gdzie mieszkają polscy trendsetterzy? Przede wszystkim na Mazowszu. Stołeczne województwo niekwestionowanie dzierży palmę pierwszeństwa, bowiem żyje tam aż 41 spośród wszystkich influencerów (i influencerek), o których mowa w raporcie. Dla porównania w Małopolsce, będącej wiceliderem tej kategorii, znajdziemy już tylko 11 influencerów.

Raport Styl rodzi się w sieci znajdziesz na stronach multibrandowego sklepu GaleriaMarek.pl: https://galeriamarek.pl/blog/infuencerzy-modowi-w-polsce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zobacz Inne