Joga zyskuje w Polsce coraz to większą popularność, nawet wśród osób w starszym wieku. I bardzo dobrze, ponieważ ten wyjątkowy sposób aktywności, połączony z tradycyjną filozofią indyjską, niesie bogactwo korzyści dla zdrowia! Sprawdźmy, dlaczego warto korzystać z zajęć jogi w każdym wieku.

Joga – idealny sposób na aktywność dla seniora

Wiele osób, które rozpoczęły przygodę z jogą, szybko zauważa jej pozytywny wpływ na cały organizm, a także na samopoczucie. Taki rodzaj aktywności jest polecany nawet dla osób w średnim wieku! Zajęcia jogi dla seniorów w szkole Joga Foksal (https://jogafoksal.pl/grupy/zajecia-jogi-dla-seniorow-w-warszawie/) są dostosowane do możliwości starszych osób, które nie posiadają już tak sprawnego ciała i świetnej kondycji.

Dlaczego warto wybrać właśnie jogę? W dużej mierze polega ona na ćwiczeniach oddechowych, pozwalających odprężyć się i dotlenić organizm. Joga to także bezpieczne ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie. Zajęcia odbywają się w powolnym, spokojnym tempie, idealnym dla osób w starszym wieku, a doświadczeni instruktorzy zawsze chętnie służą pomocą.

Joga – korzyści dla zdrowia

Poprawa postawy ciała, wzmocnione mięśnie, lepsze samopoczucie- to tylko niektóre korzyści, jakie może odczuć osoba regularnie uprawiająca jogę! Oto powody, dla których warto korzystać z zajęć jogi w każdym wieku:

  • poprawia krążenie krwi
  • pomaga przywrócić naturalną ruchomość stawów
  • usprawnia pracę narządów wewnętrznych
  • pomaga niwelować bóle stawów oraz kręgosłupa
  • pomaga w zaakceptowaniu samego siebie.

Zajęcia z jogi sprawiają, że każdy senior może poczuć się zdrowszy i dzięki temu może w pełni korzystać z życia! Co więcej, regularne uprawianie jogi pozwala opóźnić procesy starzenia się i usprawnić funkcjonowanie całego organizmu. Joga jest więc skutecznym i całkowicie naturalnym środkiem odmładzającym!

Zajęcia w grupie czy ćwiczenia w domu – co wybrać?

Niektórzy próbują samodzielnie wykonywać ćwiczenia jogi w domu, korzystając na przykład z podręczników, płyt lub materiałów zamieszczonych w internecie. Oczywiście warto próbować własnych sił, jednak nic nie zastąpi grupowych zajęć z instruktorem który krok po kroku wyjaśni, w jaki sposób wykonywać kolejne pozycje, a także poprawi ewentualne błędy. Co więcej, obecność innych uczestników działa mobilizująco, dzięki czemu cała grupa jest bardziej zaangażowana w zajęcia i wyciąga z nich więcej korzyści!

Zajęcia z jogi warto wykonywać w każdym wieku. Mają pozytywny wpływ na cały nasz organizm, dzięki czemu nawet starsza osoba może poczuć się zdrowsza, sprawniejsza i młodsza!

Joga dla seniora. Dlaczego warto się do niej przekonać?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here