Monotonia na treningu może dopaść każdego z nas. Szczególnie kiedy nie mamy wykształcenia w tym temacie i nie wiemy ile różnych ćwiczeń możemy wykonać. Początki są trudne, jednak po jakimś czasie łapiemy swój rytm, zaznajamiając się z siłownią, własnymi celami oraz ograniczeniami. Co jednak zrobić, gdy fitness czy ćwiczenia nas nudzą? Jak nie poddać się zniechęceniu?

Spróbuj czegoś nowego!

Dotychczas wykonywałeś sam trening siłowy? A może pojawiałeś się tylko na zajęciach fitness? Zdecydowanie czas to zmienić! Nasze mięśnie lubią, gdy dostarczamy im różnych bodźców. Nie musimy ćwiczyć cały czas tak samo. Jeżeli nigdy nie próbowaliśmy zajęć grupowych, to jest to zdecydowanie dobra opcja. Możemy nauczyć się nowych ćwiczeń i podejrzeć jak ćwiczą specjaliści – być może dzięki temu poprawimy technikę. Poznamy też nowe osoby. A jeżeli zazwyczaj stawialiśmy na trening siłowy, to może warto zastanowić się nad popracowaniem nad wydolnością czy wytrzymałością. Natomiast panie, które boją się ciężarów, powinny mimo wszystko wykonywały choć jeden trening tego typu tygodniowo. To nie jest tak, że musimy od razu rezygnować z czegoś, co znamy. Przeplatajmy nowości ze starymi treningami, a na pewno wyjdzie to nam na lepsze. Dobrym sposobem jest zobaczenie jakie zajęcia fitness są oferowane na naszej siłowni. Później należy poczytać o nich i się na nie wybrać. Istnieje Bowiem szansa, że jeżeli zależy nam na ogólnym wzmocnieniu ciała, to znajdziemy to np. na treningu obwodowym albo TBC. Natomiast jeżeli chcemy schudnąć, to pomocna okaże się zumba czy spinning. Dużą ilość zajęć oferuje np. siłownia City Fit, o której przeczytasz więcej na https://cityfit.pl/.

Rozejrzyj się po sali

Być może trochę wstydzisz się korzystać ze sprzętów, na których jeszcze nie ćwiczyłeś. Jeżeli tak jest, to poproś kogoś z obsługi bądź innego klubowicza o pomoc – na pewno cię nie wyśmieje, a będzie zadowolony, że mógł pomóc. Każdy na pewno pamięta swoje pierwsze kroki na siłowni i osoby, które wyciągnęły pomocną dłoń. Ponadto zapoznaj się z tymi mniejszymi przyrządami, takimi jak gumy rozporowe, hantle czy piłki. W Internecie można znaleźć mnóstwo sposobów na urozmaicenie sobie treningu z nimi.

Poćwicz z trenerem

Niektóre osoby co jakiś czas wykupują usługi trenerów personalnych, by ten ocenił co robią dobrze, a co źle i dzięki temu wyniósł ich trening na wyższy poziom. Jest to dobry sposób, bo być może nie zwracaliśmy uwagi na pewne partie ciała, nad którymi warto popracować. Kilka takich treningów w roku na pewno sprawi, że nie będziemy ćwiczyć tego samego przez cały czas. Warto wyszukać sprawdzonych trenerów.

Zrób coś od tyłu

A może wystarczającym sposobem na zabicie monotonii treningowej będzie odwrócenie kolejności wykonywania ćwiczeń? Wiadomo, że rozgrzewka i rozciąganie muszą zostać na swoim miejscu, ale może najpierw zrobisz ręce, a nie nogi? Możliwości jest mnóstwo, wystarczy odrobina kreatywności.

Chodzenie na siłownię powinno być przyjemnością. A nawet jeśli lubisz ćwiczyć, to normalny jest fakt, że coś ci się może znudzić. Dlatego mieszaj treningi, chodź na różne zajęcia fitness oraz korzystaj z tak wielu maszyn, jak się da. Słowem wyjdź ze swojej strefy komfortu i spróbuj czegoś nowego!

Jak nie poddać się monotonii treningowej?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here